>

17 April 2013

opSSSSS

jika diberi pilihan, memang aku xkan pilih untuk begini
tapi semuanya sudah tertulis
takdir Allah adalah takdir terindah
mungkin yang tertulis itu adalah yang terbaik untuk aku

tapiii...
bagaimana mahu mengembirakan hati ini??
menerima dengan seadanya dan meneruskan dengan seikhlas hati sehingga berakhirnya sebuah perjuangan yang aku sendiri tidak suka.

aku akui, memang ada perkara manis
tetapi apabila terkenangkan perkara pahit, kemanisan itu terasa hilang
aku tidak suka hidup begini
hidup dalam keadaan yang tidak tenang

bersabarlah
ketenangan itu pasti dikecapi
dan semua ini bakal berakhir
teruskan sisa-sisa masa yang tinggal dengan perjuangan dengan seikhlas hati

*p/s: kemanisan itu ada cuma kekadang kerisauan meragut senyuman aku

No comments:

Post a Comment