>

30 April 2013

sAyang sAmpai syUrga

pernah dengar tak ayat kat atas??
kepada mereka yang pernah dengar, hmm tau tak pe maksud disebalik ayat nie??
hmmm mungkin kita pernah dengar ada yang cakap

"saya akan sayang awak sampai syurga"

tadi waktu berborak nga member aku, ayat di atas terkeluar

KAWAN: ko pernah dengar tak orang cakap sayang 
               sampai syurga?
IERA      : haa pernah.
KAWAN: ko tau tak pe maksudnya?..pe yang kau faham bila kita sebut sayang sampai
               syurga?
IERA       : hmmm ko explain lah kat aku pe maksudnya.
KAWAN : kalau kita sayang seseorang tu seikhlas hati kita, kita bukan nak hidup 
                dengan dia kat dunia nie je kn..pasti kita nak sampai syurga. nak sama2 
                kat syurga jugak. kn??
IERA       : A'ah btol.
KAWAN : so if kita sayang seseorang tu sampai syurga, kita tak kan buat perkara 
                yang menyebabkan kita  boleh masuk neraka. kita akan menasihati dia
                ke arah kebaikan. sama2 membuat kebaikan..tak semestinya dengan 
                orang yang kita suka je. family pn sama..kita sayang sampai syurga kan 
                coz mesti la kita nak sama2 masuk syurga n jumpa kat sana nanti. ko 
                pernah terfikir tak, kita kawan kat dunia nie tapi kat sana nanti kita akan 
                kenal tak?..

kata-katanya membuatkan aku berfikir
betol pe yang dibicarakan
sayang sampai syurga
jika aku sayang seseorang, aku ingin kan dia sama2 di syurga nanti
bukan hanya di dunia
kalau nak, kena la usaha
usaha untuk sama2 ke syurga

*p/s: kalau nak, kena la usaha

No comments:

Post a Comment